pondělí 15. dubna 2019

Dva roky se Škoda Kodiaq - zkušenosti z praxe


Moje příspěvky o investicích čte dost lidí a tak zkusím napsat i něco jiného. Budu se věnovat svému autu.

Před více jak dvěma lety jsem si koupil Škodu Kodiaq. Ještě nikdy jsem neměl SUV a ještě nikdy jsem neměl automatickou převodovku. Auto ale není moc kvalitní. Zatím jsem měl tyto závady:

  • výměna předních světlometů - neuvěřitelně vrzaly při přenastavení.
  • výměna baterie - auto hlásilo často pokles napětí a při startu bylo velmi hlučné. Výměna baterie kupodivu pomohla i na hlučnost při startu. Snažili se mi v servisu vysvětlit, proč to tak je, ale zapomněl jsem to.
  • výměna chladící kapaliny a odvzdušnění - auto často hlásilo nedostatek chladící kapaliny. Chladící systém byl zřejmě z výroby zavzdušněn.
  • občas se nevrátí boční zrcátka do správné polohy - nepodařilo se s v servisu zopakovat a tedy zatím nevyřešeno.
  • studené auto asi za vlhka špatně startuje. U posledních aut jsem byl zvyklý, že motor nastartuje ihned. U Kodiaqu se mi stalo, že auto startovalo déle jak minutu a dokonce začalo hlásit pokles napětí. V servisu se nepodařilo zopakovat. Horší starty údajně nejsou závada, ale vlastnost.
  • nejhorší na Kodiaqu je navigace a celé podivné multimediální centrum. Offline navigace je zastaralá a neumí se sama aktualizovat přes wifi. Vlastně vůbec nevím, proč se auto umí k wifi připojit?! Pro aktualizaci navigace je potřeba nějaký podivný kód, vyndat kartu z auta a databázi zaktualizovat přes počítač. Ani mě nenapadne nic takového dělat. Používám on-line navigaci Waze ze svého mobilu, která je mnohokrát lepší. Bohužel Škoda navigace nejde úplně vypnout a i jen při spuštěném rádiu hlásí nesmysly. Třeba několik měsíců "předmět na vozovce na Barrandově mostě v Praze" - žádný tam nebyl, nebo neustálá hlášení "práce na silnici před vámi", což je třeba v Praze dost absurdní informace. K centru by měl jít připojit telefon a zobrazovat jeho displej. To by třeba s online navigací Waze dávalo smysl. Telefon připojit stále nejde, ale ve Škodě na tom pracují. Už dlouho...
Udělal jsem moc dobře, že jsem si k autu za téměř milion dokoupil záruku za pár tisíc na pět let. Předtím jsem měl Renaulty a jeví se mi jako méně závadové, i když statistiky říkají něco jiného. V každém případě je Škoda Kodiaq předražené nijak extra kvalitní auto.

Několikrát mi v autě asi kuna sežrala nějaké trubky a kabely. Auto bylo kupodivu schopné se doplazit do servisu. Stálo to hodně peněz a nakonec pomohlo elektronické plašící zařízení. Alespoň zatím. Škodovky prý chutnají nejlépe...

Také pár výhod Kodiaq má:

  • v první řadě je Kodiaq hezké auto. Velké a pohodlné.
  • jde sice o moji první automatickou převodovku, kterou pravidelně řídím, ale připadá mi, že řadí velmi dobře. Spotřeba je na těžké auto s dvoulitrovým diesel motorem velmi příjemná. V létě okolo 5,5 litru na sto kilometrů při smíšeném provozu. Myslím, že na tom má lví podíl právě kvalitní DSG automatická převodovka. Asi bych sám takto dobře řadit nedokázal. 
  • pokud pominu silné přední sloupky, je z auta výborně vidět. Jde o přednost SUV ne Kodiaqu.
  • přes výše uvedené závady mě auto nikde nenechalo, třikrát klepu.
  • servis v Praze na Jarově je dobrý. Jsou ochotní a snaží se pomoci. Mimo recepčních, které by měly dělat kávu a místo toho setrvale surfují nebo hrají hry, jde o profesionální přístup. O Škodě se ale moc dobře nevyjadřují, což sice není úplně profesionální, ale dnes vím proč to tak je.

Tedy jak jsem psal výše. Škoda Kodiaq je drahé a ne moc kvalitní auto. Dobře se s ním ale jezdí a líbí se. Ze začátku mě dokonce fotili kolemjdoucí….

Doplněk (dopsáno): ještě jsem si vzpomněl, že mám u auta službu Škoda mobilita. To jsem si představoval, jak budu jezdit v autě stejné třídy, třeba nějaký nadupaný Superb, když bude Kodiaq v servisu.  Ono to tak ale není. Jako obvykle se "ďábel skrývá v detailech". Na mobilitu sice mám nárok, ale když je auto absolutně nepojízdné. Když se ztrácí chladící kapalina? Ne, stačí dolít a auto, je pojízdné. Když se vybíjí baterie? Ne, stačí baterii dobít. Když vrzají světlomety, že se za mnou otáčí lidé? Ne, auto je přece pojízdné. Atd. Je to zcela k ničemu a vyhozené peníze.

Žádné komentáře:

Okomentovat