čtvrtek 25. března 2010

Sreality v novém za více peněz a ještě na mě křičeli

Server Sreality.cz, který patří do skupiny Seznam.cz a zabývá se inzercí realit, změnil svou finanční politiku. Od 1.4.2010 je nutné se zaregistrovat na novém serveru, který aktuálně běží na adrese http://beta.sreality.cz/.Na starém serveru Sreality nám většinou stačila tzv. Mini registrace. Zde jsme platili 1800,- Kč za tři měsíce. Za tuto cenu jsme v jednu chvíli mohli mít čtyři aktivní realitní inzeráty. Nejsme realitní kancelář.Prodáváme a pronajímáme vlastní nemovitosti. Proto nám tento typ inzerce stačil.

Protože mi nebylo jasné, jak se převedou naše předplacené peníze do nových služeb, zavolal jsem na infolinku Srealit. Už se mi dlouho nestalo, že by na mě byla operátorka hrubá a křičela na mě. Sice asertivně, ale slušně jsem  se dožadoval vrácení peněz, pokud nebude ekvivalentní náhrada. Operátorka začala mluvit a vůbec mě nepustila ke slovu. Nakonec na mě křičela do telefonu a nepodařilo se mi komunikaci vrátit na racionální jádro. Telefon jsem musel zavěsit. Nechci službu podle toho hodnotit. Každý můžeme mít špatný den. Napsal jsem stížnost manažerovi Srealit. Podle jeho reakce jsem chtěl službu ohodnotit. Je to již asi 10 dnů a nikdo se neozval. Došel však dobropis, který vrací peníze. To ale asi nebyla reakce na telefonát, ale standardní postup.

Nic takového jako program Mini v nové cenové politice Srealit neexistuje. Zkouším tedy hledat, zda je pro nás výhodně na Srealitách dále inzerovat. Pro zajímavost za poslední měsíc byly 3 zveřejněné inzeráty zobrazeny na Sreality 168x. Dnes je 18. a tedy denně 3,1 zveřejnění jednoho inzerátu. Aktuálně zveřejňuji pouze 3 inzeráty místo 4. Tedy cena 1800/4=450/90=5. Platím tedy 5,- Kč za den a při zveřejnění 3,1 inzerátu denně mě jedno zveřejnění stojí 1,6 Kč. Pro zajímavost na Google AdWords mě proklik stejné inzeráty $0,10. To je při dnešním kurzu 19,12 stojí 1,90 Kč. Sreality je pro mě zatím levnější než Google AdWords. Google AdWords mě ovšem přináší průměrně 200 návštěv denně. To je asi 64x více, než Sreality.

Nový obchodní model Sreality je ale úplně jiný. Nyní je i pro nás nutné zaplatit poplatek 7500,- Kč za 3 měsíce a jedno zveřejnění nás bude stát 1,- Kč. To je ale velmi nevýhodné. Minimálně pro nás.

Zkusil jsem nový server Sreality použít. Za prvé musíte mít email v doméně @seznam.cz. Nepovažuji email od Seznamu za příliš kvalitní a spolehlivý. Asi nejsem sám a tak musí provozovat nutit uživatele svých služeb, aby si tam email zřídili. Zadal jsem IČ naší firmy a email adresu na seznamu. Pro další postup mi měl být odeslán email. čekal jsme a čekal a čekal. Email dorazil asi za 2 hodiny. Potvrzuje to můj názor na kvalitu emailu Seznamu, ale není to důležité a mohl to být krátkodobý problém.

Dříve jsme používali server reality.cz. Časem nám tam přestali vyhovovat cenové podmínky. Po změně na serveru Sreality jsem zjistil, že reality.cz podmínky změnili a více nám vyhovují.

Podíval jsem se i po jiné konkurenci. Abych zjistil, jak která nám skutečně může přivést nějaké zákazníky, použil jsem veřejné výstupy z NetMonitoru. Zajímaly mě dvě kategorie: počet RU (reálných uživatelů) a PV (počet zobrazených stránek). Pro přesné vysvětlení těchto termínů doporučuji navštívit www.NetMonitor.cz.
  • novinky.cz (rubrika bydlení): 778, 5908 
  • sreality.cz: 548, 82414
  • idnes.cz (rubrika bydlení): 442, 16965
  • centrum.cz (realitymix.cz): 114, 4406
  • hyperreality.cz: 76, 1086  
Čísla jsou uvedena v tisících. První je RU, druhé PV. Server reality.cz bohužel ve službě NetMonitor uveden není. Na svých stránkách uvádějí 5051000 PV a 374000 RU. Jsou to pěkná čísla, ale nejsou ověřena nezávislou autoritou. Proto je raději beru s rezervou.

Provedl jsem přibližný přepočet na kolik vyjde u jednotlivých serverů zobrazení 4 inzerátů po dobu 3 měsíců.

  • sreality podle nových podmínek; 3,1x90=279 zobrazení; 7500+(279*1)= 7779,- Kč za 279 zobrazení, tj. 28,- Kč za jedno zobrazení
  • reality.idnes.cz: 5*90*3*4=5400,- Kč za 1800 zobrazení, tj. 3,- Kč za jedno zobrazení
  • reality.cz nelze spočítat, protože neznáme počet zobrazení. Server uvádí 84800 nemovitostí a 5051000 zobrazení stránek. Hrubým výpočtem se jeden inzerát zobrazuje 60x za měsíc, tedy 180x za 3 měsíce. Při platbě tarifu Mini 1500,- Kč za měsíc, se 4 inzeráty zobrazí 180*4=720x a jedno zobrazení vyjde na 2,- Kč. Tento údaj ale berte s velkou rezervou. Čísla nelze zkontrolovat.
  • Naše vlastní inzerce pomocí Google AdWords stojí 1,90 Kč za jedno zobrazení inzerátu.

Všechny uvedené ceny v tomto článku jsou bez DPH. Uvedená data vycházejí z našich inzerátů. U jiného inzerenta mohou vycházet úplně jiná data. Z výše uvedených dat vyplývá, že pro nás nemá žádný smysl na serveru Sreality inzerovat. Je pro nás přibližně 10x dražší, než konkurence. Přecházíme tedy ke konkurenci.

Žádné komentáře:

Okomentovat