pondělí 29. března 2010

Používá ještě někdo fax?!

Když jsme přecházeli na VoIP (telefonování přes internet), tak jsem řešil faxování. Posílání faxů přes VoIP není na rozdíl od hlasové komunikace spolehlivé. Původně jsem kvůli tomu udržoval dokonce jednu pevnou linku od Telefonica O2. Zjišťoval jsem u nás ve firmě a nakonec jsem zjistil, že v letošním roce jsme neposlali a ani nepřijali jediný fax. Fax byl v naší firmě plně nahrazen elektronickou poštou - emailem. Dokumenty se naskenují a zašlou emailem. Naskenování dokumentu, včetně potřebných úkonů na počítači, je samozřejmě složitější a delší než práce s faxem. Na druhé straně ale dokument skenuji pouze jednou. Pak už ho mohu posílat jak potřebuji. V emailech se dobře hledá a důležité je i to, že odeslání email je na rozdíl od odeslání faxu zdarma.

U VoIP providera není problém si pořídit další číslo na fax. U 802.cz je to relativní novinka. Navíc tam není možné faxy odesílat. Pouze přijímat. To mě překvapuje. Domníval bych se, že přijímaní faxů je složitější, než jejich odesílání. Uvidíme. Je mi jasné, že úspora je relativní. Stačí jediný obchodní případ o který přijdeme, protože nemáme fax a je to závažná chyba. Na druhé straně je mi silně proti srsti udržovat něco, co vůbec není zapotřebí. Rozhodl jsem se, že počkáme pár měsíců bez faxu a uvidíme.


Žádné komentáře:

Okomentovat