čtvrtek 20. října 2011

První zkušenosti s Equa bank

Navazuji na svůj článek První zkušenosti se Zuno bank. Tentokrát zkouším další novou banku, Equa bank. Pro změnu jsem navštívil kontaktní místo a zřízení účtu neprováděl přes internet. Ve skutečnosti v tom není žádný zvláštní záměr. Pouze jsem měl asi dvacet minut času a šel okolo takového kontaktního místo v Praze. Bankéř byl příjemný a kontaktní místo komfortně vybaveno. Potřeboval jsem pouze průkaz totožnosti a zřízení účtu trvalo asi patnáct minut. Do ruky jsem toho moc nedostal. Vše mi přišlo emailem. Bezpečnost je zajištěna tak, že první přihlášení i další přihlášení jsou prováděny též přes SMS autorizaci. Tedy i kdyby se někdo dostal k obsahu mého emailu,  moc by mu to nepomohlo.

Po prvním přihlášení si aplikace vynutí změnu hesla. Grafický vzhled je velmi povedený. Bohužel některé části aplikace nejsou dokončeny. Například sekce Karty je nefunkční s textem Tuto sekci Vám již brzy představíme. Stejně je na tom i sekce Hypotéka. Trochu jsem tápal při hledání sazebníků a ceníků. Jsou k dispozici pouze mimo oblast přihlášeného uživatele.

Equa to pro mne trochu přehání s autorizací. Autorizační kód je nutné zadat jak při vlastním přihlášení do internetového bankovnictví, tak třeba i při prostém zakládání spořícího účtu. Na účet jsem poslal několik plateb. Peníze chodí například z Fio banky velmi rychle. V rámci Equa banky platby ale nejsou provedeny okamžitě. Provedl jsem příkaz mezi mým běžným a spořícím účtem u Equa banky a trvalo to několik minut. Bohužel mi jednou nepřišel email se zprávou o pohybu na účtu. Zda to byla chyba na straně Equa banky si nejsem jist, ale je to dost pravděpodobné. Google má emaily obyčejně spolehlivé

Webová aplikace Equa bank má chyby. Například stisknutí tlačítka zpět na prohlížeči vedlo k pádu aplikace a nebylo úplně triviální se dostat zpět do internetového bankovnictví

Srovnání se Zuno bank:

  • grafický vzhled - oba líbivé a graficky povedené. Equa mi připadá trošku hezčí, ale to je velmi subjektivní názor. 
  • finanční náklady: zde jednoznačně vede Zuno, protože je zdarma. U Equa bank se platí 99,- Kč měsíčně. Této platbě se lze vyhnout "aktivním" využíváním účtu. To znamená mít platební operace měsíčně vyšší jak 15000,- nebo zůstatek na účtu vyšší jak 150000,- nebo u banky splácet hypotéční úvěr.
  • termínované vklady a spořící účty - na spořícím účtu lze u Equa bank získat 2,3 procenta. V Zuno bank 2 procenta. 
Závěr: Equa banka má aktuálně velmi výhodné spořící účty. Banku ale znevýhodňuje měsíční poplatek 99,- Kč, který je první tři měsíce odpuštěn. To není v porovnání s konkurencí málo. Banka se tím zřejmě snaží zabránit vzniku velkého množství "spících" účtů. Limit 15000,- měsíčně není velký, ale účet musí klient skutečně používat. Myslím, že je to chybě zvolená strategie.

3 komentáře:

  1. tuto banku mam jiz 2 mesice a jsem s ni velice spokojen. Predtim KB a jsem rad ze jsem pryc. Mesicni obrat je nyni snizen na 10 tisic, vyber ze vsech bankomatu zdarma. Internetove bankovnictvi prehledne a jiz dodelane

    Me se libi
    Martin

    OdpovědětVymazat
  2. mám tu účet druhý měsíc a mohu hlásat jen spokojenost.s G Money nesrovratelný

    OdpovědětVymazat
  3. mám tu účet druhý měsíc a mohu hlásat jen spokojenost.s G Money nesrovratelný

    OdpovědětVymazat