čtvrtek 27. října 2011

Výběr zahraničního brokera cenných papírů - o české klienty nestojí

V Česku máme poměrně dost brokerů. Navazuji na předcházející článek, ve kterém jsem se zabýval například porovnáním Fio, Patria a BrokerJet. Komfort, ceny a především pojištění ale zdaleka nejsou tak dobré jako u zahraničních brokerů. Většina zahraničních brokerů je pojištěna SIPC na podvod nebo úpadek brokera nejméně do výše 500 tisíc USD. Většinou spíše více jak 10 milionů USD. Zde sice nejsou pojištěny komoditní opční a futures kontrakty, ale je to neporovnatelně lepší záruka proti českým podmínkám. V Česku je pojištění proti úpadku obchodníka ve výši náhrady pouhých 20 tisíc € Garančním fondem obchodníků s cennými papíry. Zkusil jsem tedy vybrat vhodného brokera v USA.

Interactive Brokers - www.interactivebrokers.com

Jedině zde se mi podařilo založit účet. Interactive Brokers má též nejnižší poplatky. Pouhý 1 USD. Minimální vklad je 10000 USD. Velkou nevýhodou pro mne je nutnost na poplatcích utratit nejméně 10 USD měsíčně. Broker je tedy vhodný pouze pro aktivní investory.

Standardně pojištěno do 500 tisíc USD, z toho maximálně 250 tisíc v hotovosti. Lze získat pojištění až na 30 milionů USD.

Fidelity - www.fidelity.com

Podle několika zahraničních pramenů jde o nejlepší volbu pro dlouhodobé investory. Poplatek 7,95 USD za jeden obchod a webová aplikace je skvěle vybavena. Bohužel lze zřídit účet pouze pro osoby bydlící v USA. Dokonce jsme se spojil pomocí IM s operátorem, ale bez výsledku. Jakmile jsem sdělil, že jsem z Česka, byl jsem odkázán na jejich web pro mezinárodní investory. Ani zde ovšem Česko na rozdíl například od Polska neobsluhují.

Dále jsem vyzkoušel TradeKing www.tradeking.com , Thinkorswim/Ameritrade/Datek www.thinkorswim.com, Etrade www.etrade.com , Charles Schwab www.schwab.com  Bohužel zcela bez úspěchu. S výjimkou Interactive Broker jsem nenašel žádného jiného brokera v USA, který umožnil z Česka zřídit účet. Všichni se odvolávají na legislativu boje proti terorismu a praní špinavých peněz.

Výsledek tristní. Pokud některý čtenář ví o kvalitním americkém brokerovi, který umožní legálně zřídit účet z Česka, prosím o zapsání do komentářů.

1 komentář:

  1. Zkus se jeste podivat na covestor.com , kaching.com a dalsi zminene na Ahydove blogu http://schickelgruber.blog.cz/1110/schickelgruber-s-stock-picks.

    OdpovědětVymazat