úterý 21. července 2009

Jak (ne)odejít od T-mobile aneb jak skutečně funguje přenos čísel

Dostal jsem dobrou nabídku od Vodafone a rozhodl se odejít od stávajícího operátora T-mobile. Od Vodafone jsem dostal nějaké kódy přenosu čísel a ty předal T-mobile. Operátor T-mobile využil téměř do posledního dne lhůtu k přenosu čísel a potom mi oznámil, že přenos části čísel nelze provést. Jako důvod uvedl, že máme vůči T-mobile závazky, které musíme splnit. Konkrétně jde o to, že máme uzavřeny na některá čísla smlouvu na dobu určitou. Vždy jde o dva roky a lhůty jsou v různém období.

Vyměnili jsme si s T-mobile několik dopisů ve kterých jsem nedošli ke shodě. Několikrát jsem T-mobile vyzval, aby mi zaslal kopie smluv na dobu určitou. Ani jednu takovou smlouvu jsem zatím neobdržel.

Navrhl jsem tedy T-mobile, aby jsem mohli přejít pod nový tarif Firma. Není to žádný zázrak, ale podle mého je to lepší, než se tahat po soudech. Ani takovou změnu tarifu nám nedovolili. Máte smlouvy na dobu určitou, tak žádné změny! Tarif Firma je nový a když údajně máte nějaké smlouvy na dobu určitou, nemůžete tento tarif využívat. Tohle se ale nikde u T-mobile nedočtete.

Potom jsem podal podnět k Českému telekomunikačnímu úřadu. Byl jsem vyzván k vyjádření a nahlédl jsem do spisu. Jednání s ČTÚ bylo věcné a korektní. ČTÚ nakonec rozhodl, že dává za pravdu T-mobile i když ani při tomto jednání T-mobile nijak nedoložil existenci nějakých smluv. Pouze nějaké výpisy z vlastní databáze, které jsem ani neviděl a výpis o tom, že doručil SMS o prodloužení smlouvy. Podle rozhodnutí ČTÚ nejen že musím zůstat zákazníkem T-mobile, ale navíc musím i zaplatit náklady řízení společnosti T-mobile ve výši více jak sedm tisíc Kč.

Proti tomuto jsem se samozřejmě odvolal, přesněji podal rozklad. Pikantní je, že jsem se musel odvolat opět k ČTÚ, tentokrát k jejímu řediteli. Mám pochopitelné pochybnosti o objektivitě projednání mého odvolání. V rozkladu argumentuji stejně jako během původního řízení a tak nejsem moc velký optimista.

O dalším vývoji budu na tomto web logu informovat. Je nutné podotknout, že jsem byl ochoten s T-mobile jednat o tom, že lze připustit existenci nějakých smluv na dobu určitou a žádal jsem o vyčíslení částky za kterou je T-mobile ochoten smlouvy ukončit. To T-mobile jednoznačně odmítl a trvá na tom, abychom zůstali jejich zákazníky. Nevím jak věc po rozkladu a posléze u soudu dopadne. Jedno je ale jisté. Postup T-mobile není moc logický. Nechceme sice přijít o naše telefonní čísla, ale dříve nebo později od T-mobile odejdeme a tato firma u nás už nikdy nebude mít dobré jméno. Pokud T-mobile trvá na svém, měl nám učinit nabídku za jakých podmínek nás nechá odejít a já bych to zvážil. Současný postup, který není určitě aplikován pouze na na nás, vytváří společnosti T-mobile velmi špatné jméno. Pokud T-mobile musí silou nutit své zákazníky, aby od ní neodcházeli, svědčí to především o tom, že jejich nabídka není na trhu příliš konkurenceschopná.

2 komentáře:

  1. Začínám mít s T-mobile přesně stejné problémy a taky chci k Vodafone. Jediný férový operátor co v ČR funguje. Jsem zvědavý jak Ti to s T-mobilem dopadne, ale moc tomu nevěřím. ČTÚ je úřad k ničemu a nepomůže..

    OdpovědětVymazat
  2. :-) Teď to řešíme taky, se dvěma čísly. To je opravdu trapné držet si zákazníky s nožem pod krkem na základě nějaké smsky a navíc to mít posvěcené státem. Tohle opravdu svědčí o kvalitě operátora. Zajímalo by mě, jestli se takto chovají i k zákazníkům v domovském Německu.

    OdpovědětVymazat