čtvrtek 1. prosince 2011

Recenze knihy Money management a risk management (kolektiv)

Kniha je k dispozici pouze v elektronické formě a je  jedním z důvodů, proč jsem si koupil čtečku elektronických knih. Ještě štěstí, že jsem objevil, jak je taková čtečka skvělá i pro jiné knihy. Byl bych jinak naštvaný, protože kniha mě zklamala. V první řadě je kniha věnována především intradením obchodníkům. To v žádném případě nejsem. Za druhé kniha předpokládá, že se při obchodech investor řídí především technickou analýzou. To také není můj šálek kávy. Technickou analýzu považuji za nesmysl a úspěšný prostředek, jak chtějí obchodníci s cennými papíry získat z investorů co nejvíce peněz pomocí poplatků za obchodování.

Už první část knihy pro mne byla nesmyslná. V nedávném výzkumu Trailing-Stop nefunguje = nefunguje cash-flow jsem zjistil, že příkazy jako Trailing-Stop a Stop-Loss spíše nefungují a pro investora nepřinášejí žádný přínos. Kniha na nich ovšem trvá a považuje je za klíčový předpoklad úspšného investora. Ostatní kapitoly jsou pro investora buď nezajímavé, pokud není absolutní začátečník, nebo naopak dost náročné, pokud dobře nerozumí technické analýze. Částečně je kniha i propagací kurzů které pořádá financnik.cz a obchodního systému FinWin stejného serveru. Bohužel se mi nepodařilo přesně pochopit co to vlastně FinWin je. Náhodou jsem v nedávné minulosti navštívil jeden ze seminářů autorů knihy. Bohužel byl pro mne naprosto nepřínosný a po pár minutách jsem odešel. Opět se zaměřoval především na technickou analýzu.

Nechci být ke knize nespravedlivý. Téma není moc záživné a přesto se celkem dobře čte. Možná pro někoho může být kniha užitečná. Pokud ale stejně jako já preferujete poctivou fundamentální analýzu a nechcete dělat každý den několik obchodů, tak knihu nedoporučuji.

Money management a risk management; Petr Podhajský, Tomáš Nesnídal, Ľubomír Zamec; www.financnik.cz; 154 stran; 250,- Kč vč. DPH

Žádné komentáře:

Okomentovat